Παραβίαση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας στον απομακρυσμένο Αερολιμένα της νήσου Καλύμνου

30 Μαΐου 2016
E-004308-16
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης
προς την Επιτροπή
Άρθρο 130 του Κανονισμού
Notis Marias (ECR)

Με την ισχύουσα σύμβαση περί υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας έχουν επιβληθεί τακτικές αεροπορικές γραμμές στο εσωτερικό της Ελλάδας, σύμφωνα με τα άρθρα 16,17 και 18 Κανονισμού (ΕΚ) 1008/2008. Μεταξύ των εξυπηρετούμενων προορισμών είναι και ο απομακρυσμένος Αερολιμένας της νήσου Καλύμνου που εξυπηρετείται από αεροσκάφος 37 θέσεων.

Με την ισχύουσα σύμβαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που καλύπτει την περίοδο 2012-2016, σε ετήσια βάση στη γραμμή Αθήνα-Κάλυμνος υπάρχουν 392 πτήσεις με επιστροφή. Σε ό,τι αφορά την σύνδεση με τα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου, οι πτήσεις με επιστροφή ανέρχονται σε 124 ετησίως. Με το νέο προσχέδιο που συνέταξε η ΥΠΑ προκειμένου να προβεί στη διενέργεια νέας διαγωνιστικής διαδικασίας για την εκμετάλλευση 28 τακτικών αεροπορικών γραμμών, συμπεριλαμβανομένης και της Καλύμνου, οι πτήσεις Αθήνα-Κάλυμνος με επιστροφή περιορίζονται σε 232 ετησίως, ενώ για την ενδωδεκανησιακή σύνδεση, θα εκτελούνται ετησίως μόλις 48 πτήσεις με επιστροφή.

Ερωτάται η Επιτροπή ενόψει της μεγάλης απόστασης και του νησιωτικού χαρακτήρα της Καλύμνου:

1. Είναι σύμφωνη με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1008/2008 και το άρθρο 174 ΣΛΕΕ η παραπάνω μείωση των τακτικών αεροπορικών δρομολογίων από και προς τον Αερολιμένα Καλύμνου;
2. Ποια χρηματοδοτικά μέσα και προγράμματα μπορεί να διαθέσει προκειμένου να διατηρηθεί η ισχύουσα συχνότητα των ζωτικής σημασίας τακτικών αεροπορικών δρομολογίων του Αερολιμένα Καλύμνου;

 

Απάντηση της κ. Bulc εξ ονόματος της Επιτροπής
1. Η Επιτροπή έχει επίγνωση της ανάγκης να υπάρχει επαρκής συνδεσιμότητα εντός της ΕΕ, κυρίως από και προς απομακρυσμένες περιοχές, όπως τα νησιά. Τα κράτη μέλη είναι αρμόδια για τον καθορισμό των δικών τους αναγκών όσον αφορά την υποχρέωση παροχής δημόσιων υπηρεσιών. Σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1008/2008(1), η υποχρέωση αυτή επιβάλλεται μόνο στο μέτρο που είναι απαραίτητο προκειμένου να εξασφαλίζεται στο συγκεκριμένο δρομολόγιο μια ελάχιστη εξυπηρέτηση τακτικής αεροπορικής γραμμής που πληροί καθορισμένα κριτήρια συνέχειας, τακτικότητας, τιμολόγησης ή ελάχιστης μεταφορικής ικανότητας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη μέλη πρέπει να εξετάζουν τους δημοσιονομικούς τους περιορισμούς για τη χρηματοδότηση της λειτουργίας αυτών των γραμμών, σε περίπτωση που κανένας αερομεταφορέας δεν ενδιαφέρεται για την εξυπηρέτησή τους σε εμπορική βάση.

2. Τα κράτη μέλη μπορούν να στηρίζουν τον τομέα των μεταφορών σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως τα νησιά, παρέχοντας, μεταξύ άλλων, ενισχύσεις κοινωνικού χαρακτήρα για τις μετακινήσεις των κατοίκων τέτοιων περιοχών.

(1) Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1008/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 24ης Σεπτεμβρίου 2008, σχετικά με κοινούς κανόνες εκμετάλλευσης των αεροπορικών γραμμών στην Κοινότητα (αναδιατύπωση) (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ) ΕΕ L 293 της 31.10.2008, σ. 3-20.

 

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν...

EnglishfrenchitalyGermanSpainrussiapoland